Instalacje Gazowe - ZENIT

ZENIT – system sekwencyjnego wtrysku gazu jest jednym z najnowocześniejszych rozwiązań alternatywnego zasilania silnika samochodowego. Opracowany wspólnie z włoską firmą Autronic – znaną i cenioną marką na światowym rynku gazowym. Sekwencyjny wtrysk gazu ZENIT jest systemem niezawodnym i bezpiecznym.

Posiada wszelkie niezbędne homologacje EKG ONZ:

  • • 67R – 01
  • • 110R – 00
  • • 115

Współpracuje praktycznie z każdym silnikiem benzynowym – zarówno nowoczesnym, wyposażonym w wielopunktowy wtrysk paliwa jak i nieco starszej generacji – z wtryskiem półsekwencyjnym lub full group. Nie wymaga stosowania dodatkowych emulatorów.

W skład zestawu systemu ZENIT wchodzi:

  • • Centrala – sterownik ZENIT;
  • • Reduktor zintegrowany VITO;
  • • Wtryskiwacz gazowy;
  • • Czujniki monitorujące instalację;
  • • Filtr fazy ciekłej;
  • • Wiązki elektryczne z konektorami;
  • • Elementy montażowe, bezpieczniki.

Zestaw ZENIT przystosowany jest do pracy w różnych konfiguracjach sprzętowych. Współpracuje m.in. z reduktorami Vito, Alaska, Artic, Silver, Gold, Gurtner, Zavoli, oraz wtryskiwaczami Valtek, Rail, Magic, Matrix, Keihin, PlaniJet. Dostosowany jest do pracy z silnikami 3, 4, 5, 6 i 8 – cylindrowymi, zarówno wolnossącymi jak i turbodoładowanymi.

System sekwencyjnego wtrysku gazu – ZENIT wyposażony jest w zaawansowane oprogramowanie, które pozwala w pełni kontrolować pracę systemu. Współpracuje w czasie rzeczywistym ze sterownikiem benzynowym samochodu, na podstawie którego dobiera parametry pracy. Zainstalowany w samochodzie spełnia warunki OBD II / EOBD oraz normy emisji spalin.

ZENIT charakteryzuje się szeregiem możliwości, które można skonfigurować w zależności od potrzeb i życzeń klienta. Najważniejsze z nich to:

  • • Bardzo ekonomiczny system, nie wpływający na parametry silnika pracującego "na benzynie"
  • • Niewyczuwalna, automatyczna lub manualna zmiana zasilania z benzynowego na gazowe i odwrotnie
  • • Możliwość montażu do silników z kolektorem z tworzywa sztucznego – całkowite wyeliminowanie wybuchów w kolektorze dolotowym
  • • Łatwa kalibracja systemu "krok po kroku"
  • • Możliwość aktualizacji oprogramowania
  • • Automatyczne korekty na ciśnienie i temperaturę
  • • Możliwość indywidualnego włączania/wyłączania lub zmiany zasilania dla poszczególnych cylindrów
  • • Funkcja MAX i MINIMUM Power – przełączanie na zasilanie benzynowe w ściśle określonych warunkach
  • • Dokładne wskazanie poziomu gazu w zbiorniku z możliwością zmiany ustawień
  • • Licznik czasu pracy "na gazie" i "na benzynie"
  • • Konfigurowalna funkcja rozgrzewania wtryskiwaczy gazowych przed przełączeniem zasilania
  • • Świetlna lub/i dźwiękowa sygnalizacja braku gazu w zbiorniku
  • • Możliwość zablokowania komputera własnym hasłem
  • • Funkcja awaryjnego uruchamiania silnika "na gazie"
  • • Rozbudowany interfejs autodiagnozy całego systemu.